Angela Ahrendts über Apples Retail-Strategie
Apples Retail-Chefin Angela Ahrendts hat sich in einer Rundmail an alle Mitarbeiter der Apple Stores erneut über die zukünftige Strategie im Retail-Bereich geäußert. Demnach sollen
Online-Shop als auch Ladengeschäfte stärker personalisiert werden. Kunden möchten durch ein persönliches Einkaufserlebnis überrascht werden, so Ahrendts. Der Einkauf soll allerdings trotz neuer Technologien so einfach wie möglich bleiben.
Zugleich deutet Ahrendts in der E-Mail an, dass die Strategie nicht unbedingt in Stein gemeißelt ist. So kündigt sie an, in den kommenden Wochen weltweit Apple Stores besuchen zu wollen, um sich einen Eindruck zu verschaffen und Erfahrungen sowie Ideen der Mitarbeiter einzuholen. Heute ist sie beispielsweise bei der Eröffnung des Apple Store Omotesando in Tokio dabei.
Im Vergleich zu Apples vorherigen Retail-Chef John Browett zeigt sich Angela Ahrendts verschiedenen Berichten zufolge sehr verständnisvoll gegenüber der Apple-Kultur. Wo Browett ziemlich schnell den Rotstift angesetzt hat, um Kosten zu sparen und die Effizienz zu steigern, sieht Ahrendts die Vorteile für das Einkaufserlebnis und die Kundenzufriedenheit. Ein Store-Manager formuliert es treffend: "Sie ist so Apple."
Mail von Angela Ahrendts
Hello!
Thank you so much for an amazing first month, all your emails, and your kind words of support. I sincerely appreciate the warm welcome and all of your insights and perspectives, which have helped me quickly understand and genuinely admire Apples‘s unique culture.
I have spent most of my time getting to know and understand the many functions and teams in Cupertino, along with our short and long term initiatives. I was thrilled to meet many of you at stores in San Francisco and London this month, and I‘m looking forward to Tokyo and the Omotesando opening. Every couple of weeks, we will be visiting stores across the world to see and learn what we do best and hear your thoughts about opportunities ahead.
Looking to the future, I feel our greatest opportunity will be continuing to focus on and evolve the customer joumey online and in our stores. Although technology is rapidly changing how customers shop, they still want to feel surprised and delighted by the personalized Apple experience we provide at every turn. That‘s what makes us unique. Keeping the customer experience as simple as any other Apple product will also be critical as we expand into new markets, integrate our platforms, and develop new technologies.
Again, thank you very much for all of your kind words of support. I am honored to be working at Apple and thrilled to be working with you. I know together we will continue to enrich lives and communities.
Thank you and see you very soon.
Bets always,
Angela
Weiterführende Links: