Werbung zu Mac OS X Tiger im Time Magazin
Apple hat erstmals Werbung zu Mac OS X Tiger in einem Magazin veröffentlicht. Angespornt durch den Halo-Effekt des iPod versucht Apple nun anscheinend den Bogen vom iPod über die Marke Apple hin zum Mac OS X zu spannen.
In der zweiseitigen Werbung im Time Magazin sieht man zwei Cinema-Bildschirme mit Spotlight bzw. Dashboard. Der Werbetext laut MacDailyNews:
Introducing Mac OS X Tiger. The world’s most advanced operating system now puts even more power at your fingertips. With new features like Spotlight, Mac OS X’s amazing search technology that lets you instantly find anything on your Mac - documents, e-mails, contacts, bookmarks, images, even things inside PDF files.
And Dashboard, a whole new world of timesaving widgets. Instead of having to visit multiple websites for things like weather forecasts, stock queries, business listings or airline flights, Dashboard brings it all to you instantly, then disappears instantly so you can go back to what you were doing. Just two of Tiger’s more than 200 new features that will change how you use your computer.
Möglicherweise ist dies der Beginn verstärkter Werbung für das Mac OS, welches Apple selbst in den USA kaum bewirbt.
Weiterführende Links: